Falkenbergs Konståkningsklubb

Falkenbergs Konståkningsklubb vill vara en klubb där alla som älskar skridskoåkning och konståkning skall kunna känna gemenskap, glädje och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Är du intresserad av att börja lära dig åka skridskor eller träna konståkning?  Då är du varmt välkommen till oss!

Fantastisk klubb

Klubben startade 2009 när Falkenbergs Ishall byggdes. Under flera år bedrevs skridskoskola och konståkningskola och inte förrän 2017 hade klubben sin första tävlingsåkare. Idag har vi 170 aktiva åkare, allt från nybörjare i skridskoskola, aktivitetsgrupp för de som behöver använda fallskyddsutrustning, konståkningsskola, träningsgrupper och tävlingsgrupper upp till A-åkare.

Falkenbergs konståkningsklubb har föreningslicens och tävlingslicens. Läs mer här: Föreningslicenser | Svenska Konståkningsförbundet (svenskkonstakning.se)

Härliga medlemmar

Som medlem kan du vara med och påverka hur du tycker att vår klubb skall vara och vilka frågor som är viktiga. Många medlemmar är en styrka, t.ex. när vi vill diskutera issäsongens längd och fördelning av istider med kommunen. Man kan bli medlem även om man inte vill vara aktiv åkare på isen. Som medlem får du vara med på våra gemensamma aktiviteter som disco och klubbdagar. Medlemskap kostar 200 kr/år och ni kan också välja att teckna familjemedlemskap för 500 kr/år.

Inspirerande tränare

Alla klubbens tränare har gått ledarutbildning och har ett stort engagemang och försöker se till att alla våra åkare kan utvecklas i sin takt och mot sina mål.

Se alla våra tränare

Engagerad styrelse

Styrelsens medlemmar arbetar ideellt på sin fritid med sitt förtroendeuppdrag. De är engagerade och i uppdraget ingår att bereda olika frågor, förvalta de beslut som årsmötet fattat, leda klubbens arbete samt representera klubben i olika sammanhang.

Se vår styrelse

Stödjande föräldrar och sponsorer

Klubben behöver stöd och engagemang från alla föräldrar för att kunna bedriva en bra verksamhet och hålla nere avgifterna, det kan vara allt från att hjälpa till att baka och sälja fika vid evenemang, hjälpa till med försäljning och att tillverka rekvisita. Våra sponsorer bidrar bland annat genom att köpa skylt i ishallen.

Se våra sponsorer

Klubbinformation

Föreningsnummer: 43617-25
Organisationsnummer: 802446-8293