Skip to content
Falkenbergs Konståkningsklubb

Falkenbergs Konståkningsklubb

  • Om FalKKExpand
    • Vår klubb
    • Vår värdegrund
    • Våra tränare
    • Vår styrelse
    • Våra sponsorer
    • GDPR
    • Antidoping
  • TränaExpand
    • Våra träningsgrupper
    • Skridskoskola
    • ”Redo att ta av hjälm”
    • No Fall
    • Slipning, uthyrning & klubbkläder
    • Avgifter
  • TävlaExpand
    • Allmänt om tävlingar
    • Viktigt när man ska tävla
    • Tävlingssystem
  • Frågor och svar
  • Nyheter
  • AnmälanExpand
    • Anmäl till skridskoskola
    • Anmäl till konståkning
    • Anmäl till tävling
  • Kalender
  • Kontakt
Falkenbergs Konståkningsklubb
Falkenbergs Konståkningsklubb

Kontakta oss

✉️ info@falkk.se
✉️ traningsgrupp@falkk.se
✉️ tavlingsgrupp@falkk.se 
✉️ skridskoskola@falkk.se 

Du kan också kontakta oss här så återkommer vi så snart vi kan

falkenbergskonstakningsklubb

Första veckan på Falkenbergslägret avklarat för de Första veckan på Falkenbergslägret avklarat för detta gäng! 
Superbra kämpat 💪🏼💪🏼 
Nu tar vi välförtjänt paus ett par dagar och firar midsommar 🌸🍓🇸🇪🎂☀️💦

Önskar er alla en Trevlig långhelg 😘
Liten som stor, Glöm inte anmäla till vårt uppstar Liten som stor, Glöm inte anmäla till vårt uppstartsläger helgen vecka 34 ⛸️⛸️
Lägret är från skridskoskolan upp till tävlingsåkare. 
Så anmäl innan 18/6 får att få en plats. 
Intensiv träning, rolig gemenskap och andra trevliga runtomkring aktiviteter, ett perfekt sätt att kicka igång hösten. 🙌🏼
Länk i bio
Avslutning på Vallarna 🫶🍔🤸🏻 Åkarrådet hade styrt u Avslutning på Vallarna 🫶🍔🤸🏻
Åkarrådet hade styrt upp en rolig femkamp för liten som stor med grillade Hamburgare som avslutning 😋
Grattis till team Pride-potatisarna som vann dagens uppgörelse 👏🏻
Ett stort tack till våra ungdomstränare som idag blev avtackade med en liten present efter fina insatser under säsongen. 💗

Styrelsen vill också passa på att tacka alla åkare och föräldrar för en härlig säsong och önska er en skön sommarledighet! ☀️
Idag har Algot, Alice, Nora, Ebba O, Ellie, Felici Idag har Algot, Alice, Nora, Ebba O, Ellie, Felicia, och Ebba L varit i Rögle på Poolsammandrag. Kul 🤩 
Stort Tack till @rogle_konstakning, Vickan, Lotta och Silvija för en lärorik dag 🙏🏻 
Bra kämpat alla Falkk:are
I helgen har Hilda, Hedda, Malva och Cissi medverk I helgen har Hilda, Hedda, Malva och Cissi medverkat på Skånespetsen i Trelleborg. 
Kul för klubben att ha tre åkare på plats som har fått träna under ledning av 
Topptränaren Lorenzo Magri ⛸️⛸️
Tack till Cissi som stöttat tjejerna i helgen och Tack Till @trelleborgskk för väl genomfört arrangemang 👏🏻
Konståkning är så mycket mer än bara isträning. Nu Konståkning är så mycket mer än bara isträning. Nu stärker vi upp kropparna med variationsrik fysträning, det är styrka, blandat med kondition, spänst, gymnastiska övningar, flexibilitet och mycket mer. Tack till våra påhittiga tränare för att ni gör den tuffa träningen rolig och utmanande 💪🏼💪🏼
Vi i FALKK är mycket stolta över våra tränare Hann Vi i FALKK är mycket stolta över våra tränare Hanna och Viktor som under helgen genomförde Svenska Konståkningsförbundets tränarutbildning steg 2 B 
Det är den femte kursen i ”tränartrappan”
🙌🏼🙌🏼🙌🏼 
Otroligt bra jobbat!!! 
Så kul och värdefullt med mer kompetens i klubben ⭐️⭐️
Tack till kursledare  @susacoacholsson
Vill du vara en del av vårt härliga tränarteam, tv Vill du vara en del av vårt härliga tränarteam, tveka inte att ta kontakt. Oavsett om det gäller timmar, deltid eller en heltidstjänst. 
Men bara om du är engagerad, positiv och lojal, och har ett intresse av att driva klubben framåt med måttot ”Glädje, glöd och gemenskap. 
FALKK den lilla klubben med det stora hjärtat ❤️

Tack till @daniel_jakobsson_pictures för den fina filmen.
Imorgon startar årets sista Nationella serie för H Imorgon startar årets sista Nationella serie för Hilda. Vi håller tummarna för en lyckad avslutning på en fin säsong. 
✊🏼✊🏼 Kör hårt!!
Länk till streamingen finns i bion.
I söndags va sista gången för Fåglarna och Skridsk I söndags va sista gången för Fåglarna och Skridskoskolan denna termin. 
Nu tar vi lite påsklov 💛🍬☀️🐣
och startar upp igen nästa vecka för dom som anmält sig till eftersäsong. 
Glad Påsk och tack alla goa åkare och tränare för denna terminen. 💛⛸️💛
Fina framgångar även under söndagens tävling i Lan Fina framgångar även under söndagens tävling i Landskrona. 
Vi hade Lexie, Elvira och Meya som tävlade i vit klass, grattis tjejer till fina åk 👏🏻👏🏻👏🏻 
I gul klass var det Allie och Ida som representerade klubben och Tehilla tävlade i grön klass. 🙌🏼🙌🏼🙌🏼
Bra kämpat och stort grattis till er alla. 
Då va tävlingssäsongen över för våra system 1 åkare. Stort tack till Ellie som denna dag va medföljande tränare 🙏🏻❤️
Vilken bra lördag det blev i Landskrona ishall. S Vilken bra lördag det blev i Landskrona ishall. 
Så många grymma åkare. 
Grattis till Milou, Emma, Vilma, Stella och Viktoria som tävlade vit klass och gjorda alla väldigt fint ifrån sig. 🙌🏼 
I gul klass hade Vi Felix och Isabella och i grön klass Algot, Alice, My och Emiko 
Härligt kämpat hela gänget. 
Tack till tränarna Ebba och Hedda som idag va med som stöd 🙏🏻
Härlig tävlingshelg i Mörrum. Fina prestationer a Härlig tävlingshelg i Mörrum. 
Fina prestationer av våra system 2 tjejer. 👏🏻👏🏻
Bra kämpat Ellie, Hanna, Aila, Felicia, Nora, Ebba och Enya. Tack till medföljande tränare Maria för fin stöttning. 🙏🏻
Tävlingshelg 🤗 Ellie, Felicia, Aila och Hanna åke Tävlingshelg 🤗 
Ellie, Felicia, Aila och Hanna åker på System 2 tävlingen Mörrumstrofén, där dom representerar Falkenberg  i röd klass. 
Hilda åker till Solna för en deltävling i Nationella serien. Nora, Ebba och Enya tävlar också I Mörrum, men i blå klass.
Länkar till streamingen hittar ni i stories. 
Vi önskar alla åkare en rolig tävlingshelg och ett varmt Lycka till!!! 🤩🤩🤩
Ikväll har vi haft kommunpolitiker på plats i isha Ikväll har vi haft kommunpolitiker på plats i ishallen. 
Superkul att få visa upp vår verksamhet från liten till stor. 🙏🏻 
Tack till Anneli Andelén och Claes Claesson från Centerpartiet och till Lars Agbrant och Thomas Kalenius från Moderaterna för att ni tog er tid och visade stort intresse.
Då va den sista System 3 tävlingen gjord för Malva Då va den sista System 3 tävlingen gjord för Malva och Hedda. Bra jobbat tjejer! 
Finns mycket att ta med sig från denna säsong ups and downs och allt däremellan. 
Men att se glädjen och stödet åkare och klubbar emellan är ändå det finaste. 💖 
Grattis till Hedda som idag lyckades ta en andra plats 🥈
Tack till tränare Cissi som vi lyckades fånga på bild 😉

En extra varm kram till @malmo_konstakningsklubb
Säsongens sista System 3 tävling i antågande. Imor Säsongens sista System 3 tävling i antågande. Imorgon åker Malva och Hedda till Malmö. 
Vi önskar dom en lyckad och rolig tävlingshelg!! 
Kör hårt- fly high - Have fun ✊🏼
Dag 2 av Slottstrofén avklarad. 3 debutanter även Dag 2 av Slottstrofén avklarad. 
3 debutanter även denna dag. 
Stort grattis till fina prestationer Emma, Milou och Vilma. 👏🏻👏🏻👏🏻
Esmeralda, Ellinora, Ingrid och Wilma gjorde alla mycket bra ifrån sig i gul tävlingsklass. 
Vi vill också ge medföljande tränare Felicia ett stort tack för god coachning ⭐️😊⭐️😊⭐️
Grattis till fina premiäråk Meya, Stella och Lexi Grattis till fina premiäråk Meya, Stella och Lexi 🥳 
Ni var så modiga. 
Bra jobbat säger vi också till Ida som gjorde fint ifrån sig i gul klass 👏🏻👏🏻 
Tack till medföljande tränare Malva för fint stöd till våra nya åkare. 
I Landskrona har Hilda och Hedda kört sina kortprogram med lyckat resultat 🤩🤩 

Vi håller tummarna för alla våra åkare som tävlar imorgon ✊🏼✊🏼
Tävlingshelg 🤗🤗🤗🤗 Denna helg har vi ett helt gäng Tävlingshelg 🤗🤗🤗🤗 
Denna helg har vi ett helt gäng nya förväntansfulla tävlingsdebutanter på system 1 tävlingen i Slottstaden. 
Vi säger Varmt Lycka till till Vilma,
Milou, Emma, Lexi, Meya och Stella. 
Hedda och Hilda åker till Landskrona på Interclub tävlingen Skate Skåne. 
Ni kan följa dom på Solidsport, länk i bio. 
Även Ida, Felix, Esmeralda, Ellinora, Wilma och Ingrid tävlar i Slottstaden i helgen.
Ha nu riktigt Kul alla ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Full fart i ishallen till tonerna av Zara Larssons Full fart i ishallen till tonerna av Zara Larssons Lush Life denna förmiddag när Skridskoskolan hade träning. 
Härlig stämning bland alla dessa små stjärnor ✨✨✨✨ 
Vilken utveckling ni gjort! 
Superbra jobbat 🙌🏼🙌🏼🙌🏼
Mysigt häng bland några av klubbens tävlingsåkare. Mysigt häng bland några av klubbens tävlingsåkare. I samband med att den spännande OS finalen för damerna sändes på storbild och blandades med kortspel och fika. 
Extra kul när tränare Cissi kommenterade 🤩 

Tack till @rfsisu_halland
Fartfyllt Sportlovs disco i ishallen igår för medl Fartfyllt Sportlovs disco i ishallen igår för medlemmar och deras kompisar 🕺🏼💃🏻 
Tack till föräldrarna i Safir och Susanne för att ni fixade så bra för våra medlemmar 👏🏻👏🏻👏🏻 
Glädje, glöd och gemenskap ❤️
Felfritt långprogram innebar slutligen en fin 8:e Felfritt långprogram innebar slutligen en fin 8:e plats för Hilda i Trelleborg i helgen 👏🏻👏🏻👏🏻 
Bra jobbat! 🤩
Vi tackar @halmstadskonstakningsklubb Michaela för stöd och coachning under tävlingen. 🙏🏻
I helgen är det dags för årets första deltävling i I helgen är det dags för årets första deltävling i nationella serien i Trelleborg. 
Vi önskar Hilda varmt Lycka till ✊🏼✊🏼
Ha kul och Kör hårt imorgon. ⛸️⛸️
Ni ser henne på solid sport. 
Länk i bio
Vill vi tacka alla våra sponsorer till tävlingen. Vill vi tacka alla våra sponsorer till tävlingen. 
Tack till @tradgardsmasterietfauras för det underbara blomsterarrangemanget i Kiss and Cry. 
Stort tack till @storacoopfalkenberg för dom goda hamburgarna. Tack till @bagerisaf för smarriga frallor. Vi tackar också @fingerprints_reklam för vår snygga backdrop som hängde i Kiss and cry. Tack till @matverketfalkenberg och till @hotellvesterhavet  För stöd. 
Ett stort tack till @fbg_falkenberg för evenemangsbidraget som hjälpte oss genomföra Falkenbergstrofén på allra bästa sätt. 🙏🏻 
Styrelsen vill också tacka tävlingsledningen - Emil, David och Linda för en otroligt fin insats 
🫶🫶🫶 Utan er- ingen tävling. 
Vi vill också ge ett riktigt stort TACK till våra åkare som hjälpte till Som speaker, musikspelare, Grindvakter och filmare. Ni va alla grymma 🙌🏼 
Inte att glömma alla föräldrar, som byggt, bakat, sålt fika, grillat hamburgare, varit entrevärdar, sjukvårdare musikspelare mm. 
Detta är definitivt ett teamwork. 
Tack till Maria för stödet till alla åkare. 😍
Och slutligen tack till Tech gruppen i Skåneförbundet. Vilka stjärnor ni är ⭐️⭐️
Dag två av Falkenbergstrofen ✔️ skånefinalen ✔️ V Dag två av Falkenbergstrofen ✔️
skånefinalen ✔️ 
Vilken toppenhelg fullmatad av konståkning och glada människor. 
3 nya system 2 åkare idag (Nora, Ebba och Siri) som alla gjorde fin fina insatser och fem rutinerade tjejer (Hanna, Ellie, Ebba, Felicia och Aila) som alla visade upp stabila åk ⭐️ 
Som grädden på moset så tog vi hem en silverplats i system 1 serien som idag representerades av My, Siri och Tehilla. 
Stort grattis till hela laget som alla gjort så bra ifrån sig under säsongen. 
Finns många att tacka som tävlingsledning och sponsorer men det tar vi imorgon. 
Nu sover vi lite och smälter helgen. 🫶🫶🫶
Första dagen av Falkenbergs trofén är avklarad och Första dagen av Falkenbergs trofén är avklarad och vilken dag det varit. Snygga åk och fina prestationer hela dagen, kvällen avslutades med alla goa adultare 🫶 
Vilken fantastisk stämning ni sprider. ⭐️ 
Bland adulterna bjöd Mollie oss på ett fint åk i silver klassen, och vår Andreas som gjorde tävlingspremiär, fick kliva högst upp på pallen i brons klassen. stort grattis!!! 
Även Enya gjorde sin system 2 premiär idag, med fint åk och väldigt gott resultat. Bra jobbat 👏🏻

Tagga söndag, tagga system 2, tagga skånefinalen 🙌🏼🙌🏼🙌🏼
Imorgon smäller det 🥳 Vår första System 2 tävling Imorgon smäller det 🥳 
Vår första System 2 tävling nånsin!!
Vi välkomnar åkare, tränare, domare och supportrar till Falkenbergs ishall och Falkenbergs trofén. 
Vi är glada att ha hela 11 st åkare startande från klubben, Stort Lycka till! ✊🏼

Tävlingsledningen med Emil i spetsen har gjort ett fantastiskt jobb och imorgon bitti är vi redo. 
Kaffet är nybryggt och frallorna nybakade. 😋
Kör försiktigt i snökaoset så ses vi i Falkenbergs Ishall 👀
Tisdagar innebär träning för Rubin och Safir, till Tisdagar innebär träning för Rubin och Safir, tillsammans med våra tränare Ellie och Hanna. 
Lekfull träning kan som i detta fall innebära en teknikbana. 
Övning ger färdighet, vilket detta gäng är ett bevis på. 
Snyggt jobbat alla isprinsessor ✨✨✨✨✨
Följ oss på Instagram

  • Falkenbergs Konståkningsklubb
  • Kristineslättsallén 1
  • 31146 Falkenberg
  • Organisationsnr: 802446-8293
  • Swishnr: 123 634 98 49
  • Bankgiro: 423-0132
FacebookInstagram

© 2026 Falkenbergs Konståkningsklubb

Webbhotell sponsras av

Scroll to top
  • Om FalKK
    • Vår klubb
    • Vår värdegrund
    • Våra tränare
    • Vår styrelse
    • Våra sponsorer
    • GDPR
    • Antidoping
  • Träna
    • Våra träningsgrupper
    • Skridskoskola
    • ”Redo att ta av hjälm”
    • No Fall
    • Slipning, uthyrning & klubbkläder
    • Avgifter
  • Tävla
    • Allmänt om tävlingar
    • Viktigt när man ska tävla
    • Tävlingssystem
  • Frågor och svar
  • Nyheter
  • Anmälan
    • Anmäl till skridskoskola
    • Anmäl till konståkning
    • Anmäl till tävling
  • Kalender
  • Kontakt
Search